Fandom

Encyklopedia tradycji

Strażnicy Szkocji

1597stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Strażnicy Szkocji - The Guardians - po śmierci Aleksandra III nazywano tak sześciu regentów, którzy mieli sprawować władzę do czasu wyłonienia nowego monarchy. Gdy okazało się, że Yolanda nie jest brzemienna i jedyną spadkobierczynią króla jest Panna Norweska rozgorzała walka o wpływy w kraju, a strażnicy poprosili o arbtraż Edwarda I. Ten zaś zaproponował małżeństwo następczyni ze swym synem - sugerując, ze pod jego skrzydłami intronizacja przebiegnie bez problemów, które mogłyby wynikać np. z faktu, że pretendentów do tronu było wielu, w tym dwóch bardzo poważnych. Robert the Bruce i John Baliol wywodzili się od córek Dawida I (1124-1153), syna Aleksandra I. Mieli więc wyraźnie prawo, po kądzieli - a wiec zgodnie ze szkockim obyczajem, do dziedziczenia tronu Aleksandra. Niestety, w czasie podróży morskiej mała następczyni tronu zmarła. Wówczas rodziny dwóch głównych pretendentów (spośród około 12) zaczęły zbroić swoje najważniejsze zamki, wyraźnie szykując się do wojny domowej. Było pewne, że Edward I zechce wesprzeć jedną lub drugą rodzinę, nie wiadomo było tylko którą i za jaką cenę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki