Fandom

Encyklopedia tradycji

Kuchnia chińska

1597stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Kuchnia chińskaEdytuj

Kuchnia kantońskaEdytuj

Prawdopodobnie najbardziej znaną kuchnią chińską jest kuchnia kantońska. Wiele długich i ciepłych dni w ciągu roku zapewnia znakomite warunki dla rolnictwa, a pobliskie wybrzeża obfitują w dary morza. Przy takiej obfitości i różnorodności produktów kuchnia kantońska kładzie nacisk na świeżość i kruchość potraw, mniej zaś sosy i smażenie w głębokim tłuszczu.

Kuchnia syczuańskaEdytuj

Na górzystych obszarach zachodnich, w prowincji Syczuan i Hunan, restauracje wypełnia aromat ostrych potraw. Prowincje te bogate są w ryż, owoce cytrusowe, bambusy i grzyby. Choć wielu ludzi gustuje w ostrym smaku syczuańskiej kuchni, złośliwi mówią, że stworzona została po to, by ukryć smak mięs, szybko psujących się w panujących tam upałach.

Kuchnia prowincji HunanEdytuj

Na wschód od prowincji Hunan rozciąga się kraina ryb i ryżu, zaś północ ociera się o niegościnne tereny Mongolii. To tereny znakomite do hodowli owiec, a ponieważ duża część miejscowej ludności wyznaje islam i wieprzowina jest w niełasce, w kuchni przeważa baranina. Także ryż nie jest tu popularny, bo nie ma warunków do jego hodowli. Jego miejsce zajmuje soja, pszenica, pieczywo, makaron i kluski.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki