FANDOM

Indian woman yosemite Fiske

George Fiske:Indianka z Yosemite Valley

George Fiske (1835-1918) - amerykański fotograf. Urodził się w rodzinie farmerskiej w 1835. Wraz z bratem pojechał z zachód do San Francisco, gdzie miał się kształcić w zakresie bankowości. Tam poznał Roberta Vance'a i Charlesa Leandera Weeda, pierwszego fotografa Yosemite, a także pracował z Carletonem Watkinsem i Thomsem Houseworthem. W 1879 roku Fiske i jego żona przenieśli się do Yosemite Valley, a Fiske stał się pierwszym fotografem doliny mieszkającym w niej przez cały rok. W 1918 roku zmęczony życiem (jak sam mówił) Fiske popełnił samobójstwo.

Większość negatywów Fiske'a spłonęła w czasie pożaru jego domu, w 1904 roku. Po jego śmierci pozostałe negatywy przeszły na własność Yosemite Park Company i były przechowywane na strychu w tartaku kompanii, który spłonął w 1943 roku. Wprawdzie Ansel Adams sugerował po jego śmierci, że powinny być przechowywane w piwnicach Muzeum Parku Yosemite, ale jego rady zignorowano. "Gdyby się tak nie stało", powiedział Adams, "Fiske byłby dziś uznawany, jestem przekonany, za jednego z największych fotografów. Ani Carleton, ani Muybridge mnie nie poruszają, a Fiske - tak".

Za zgodą: Pinakoteka

Więcej z Fandomu

Losowa wiki